יום ראשון, 3 במרץ 2013

אמא'לה... פסח מתקרב!!!

חופשת פסח המתקרבת מעוררת בקרב רובנו רגשות אמביוולנטיים: מצד אחד- חופש, מצד שני- גם הילדים בחופש, מצד אחד- מזג אוויר נעים ומעורר תאבון ומצד שני- אין מה לאכול. מצד אחד ליל סדר ופוגשים את כל המשפחה, מצד שני- פוגשים את כל המשפחה...

מי שיש לו פעוט או ילד בגן פרטי יכול לנשום לרווחה, וכך גם הבוס שלו. לעומת זאת ילדי בית הספר יוצאים לחופשה ארוכה של תשעה עשר(!!!) ימים, מה שאומר בהכרח שההורים הם אלו שצריכים, לפחות בחלק ניכר מהזמן לספק לזוללי תשומת הלב המתוקים תעסוקה. וכל מיש שיש לו ילד יודע, השעמום הוא האויב!

מה עושים?!!!

קודם כל לוקחים נשימה עמוקה. אם מורה יכול להחזיק כיתה של שלושים ילדים, אתם יכולים לשעשע כמה שעות ביום ילד/ה אחד/ת. אולי. אל חשש, יחד נתכונן לחופשה, נבנה תכנית פעולה ונצלח את התקופה בשלום ואף נהנה מכך.

אז הטיפ הראשון שלי הוא להכין ערכת הפעלות לילד. מה זאת אומרת? כדאי לתכנן אילו הפעלות אתם רוצים לעשות במהלך החופשה (כן, כן, כמו שבונים מערכת שעות בבית ספר...) ולהכניס לקופסא יפה מרכיבים מהפעילויות הללו שישמשו כרמזים עבור הילדים, יסקרנו וירגשו אותם. לדוגמה: החלטתם שהיום תערכו סדנת בישול לילדיכם. הכניסו לקופסה מערוך או כל כלי בישול אחר. הילד יצטרך לנחש מה עושים היום. לחילופין, הכניסו את המרכיבים של כל הפעילויות שאותן תיכננת למהלך השבוע או החופשה והילד ישלוף אחת מהן.  אבל אז זה אומר שתצטרכו לעשות את מה שהוא החליט (גם ככה זה מה שקורה בסופו של דבר, בואו נודה על האמת).

בינתיים אתם יכולים לשאוב רעיונות מהמאמר הבא:

מה לעשות עם הילדים בפסח?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה